Najnovije

Dominik Babst: Marito, nova budućnost Aperola?

Convent Bar Berlin 2019

Na Convent Bar Berlinu razgovarali smo s Dominikom Babstom, brend menadžerom premium marki za Diwisa kompaniju. Ove godine na BCB-u prezentira njihov novi proizvod, o kojem ćemo saznati više.

Reci mi nešto više o Maritu?

Marito je švicarski Aperol liker. Koristimo puno različitog bilja i začina iz Švicarske te kombiniramo destilaciju i maceraciju i od toga dobivamo zeleni, sjajni liker. Aroma mu je više limunasto-gorka nego slatkasta, ali to ga čini savršenim za miješanje sa sodom. Puno leda, 4cl Marita, soda, jedna kriška limuna i dobiti ćete savršeni Aperol.

Kako se Aperol liker razlikuje od običnog Aperola?

Obično ovisi o doba dana u kojem ga pijete. Aperol liker (Marito) je piće u kojem možete uživati nakon posla. Nije teško alkoholno piće, nego sasvim suprotno. Poprilično je lagano piće i dodavanjem sode umjesto Prosecca čini ga još lakšim tako da možete bez problema popiti dva/tri i još uvijek biti u mogućnosti voziti kući hahaha.

Ti si brend menadžer premium marki, koji su to premium brendovi u Diwisi?

Mi smo distribucija tako da imamo puno različitih marki. Asortiman nam se proteže od Single Malt Whisky-a poput Glenfarclas-a, rumova iz cijelog svijeta, šampanjca i naravno, puno različitih Ginova. Pored toga što smo distribucija, ujedno smo i destilerija. Imamo svoju vlastitu Xellent votku, gin i sada Marito.

Probao sam Vašu Xellent votku, kako se ona razlikuje od drugih?

Xellent votka je nešto novo što radimo. Njegova baza je napravljena od lokalne švicarske raži. Destilacija se odvija u Švicarskoj kod nas u Diwisi. Ono što radimo je, uzmemo lokalnu organsku raž i vodu iz ledenjaka te je stavimo kroz postupak destilacije.

Kako ne radimo s velikim bačvama, već malenim, kapacitet je samo 650L. Zbog malog volumena, votka ima neki profil okusa. Nije poput onih obično destiliranih votki, ima određenu aromu i dobro se miješa u koktelima. 

Marito i Xellent votka

Kakva su tvoja predviđanja za gin i votku u barovima?

Mislim da će se zbog trenutne popularnosti gina, moći razlikovati samo uz dodavanje još sastojaka, dodati više ruže, više limete. Doduše, trend klasičnog gina će uvijek biti prisutan. Ako ljudi počnu razlikovati craft votku i industrijsku, postoji veliki potencijal za rast toga tržišta onda.

Ove godine BCB se fokusira na rum. Misliš li da će budućnosti donijeti isto i votki ili misliš da je votka samo prozirno piće bez duše i povijesti?

Svi oni koji malo poznaju industriju znaju da svako piće ima svoju povijest, duboku povijest pa tako ima i votka. Mislim da je rum cool, cijeli proces starenja i vrsta drveta korištena za bačve čine ga zanimljivim. Ali baš zbog toga lako je imati različite vrste ruma koje možete uspoređivati. Napraviti to s votkom puno je teže.

Treba shvatiti kako votku koristiti jer ju ljudi danas koriste samo da bi im piće dobilo alkoholni okus. S pravim sastojcima možete poboljšati karakter votke. Jednostavno je koristiti jeftinu votku i miješati je sa sokom od ananasa. Rad s kvalitetnim proizvodom koji je “ručno rađen”, koji ima dušu kako si rekao, stvorit će novi trend za votku.

Imaš li kakav savjet kada su u pitanju mladi barmeni i njihova upotreba votke?

Postoje klasična, cool pića s votkom koja imaju karakter. Ne kažem da votka i sok od brusnice ne valja, ali naglašavam da ima bolji izbor. Kada odlučite raditi s više sastojaka važno je da ih odaberete pažljivo, tako da se okus votke pojača.