Najnovije

Gotovo 300 ugostitelja na sastanku u Opatiji

Bez dramatiziranja i preuveličavanja i vađenja iz konteksta - skup ugostitelja u Opatiji prošao je izvrsno!

Iako je od sinoć do jutros internet preplavilo mnogo senzacionalističkih naslova o tome kako će ugostitelji iz Rijeke i okolice otpustiti svoje radnike i zatvoriti objekte iz protesta podizanja PDV-a, sa sigurnošću možemo reći da se radi o prenapuhavanju i izvlačenju detalja iz konteksta čitave priče.

Iako je od sinoć do jutros internet preplavilo mnogo senzacionalističkih naslova o tome kako će ugostitelji iz Rijeke i okolice otpustiti svoje radnike i zatvoriti objekte iz protesta podizanja PDV-a, sa sigurnošću možemo reći da se radi o prenapuhavanju i izvlačenju detalja iz konteksta čitave priče. Naravno, kako to biva, jedan medij prenio je informaciju koja je mamac za klikanje na internetu, a svi ostali su spretno iskopirali vijest o jučerašnjem sastanku u Opatiji, dok zaista nije bilo mnogo predstavnika medija, a još i manje onih koji žele konkretne informacije već su došli po senzaciju dana.

Jučer u 19 sati održao se sastanak ugostitelja u Opatiji, u hotelu Ambasador. Gotovo 300 ugostitelja okupilo se kako bi raspravili o promjeni stope PDV-a te na koji način će reagirati jer samo oni koji su došli na sastanak zapošljavaju oko 3.000 ljudi, što nije zanemariv broj.

Sastanak je prošao u izvrsnoj atmosferi, svima je jasno da ukoliko PDV poraste na 25%, dobar dio može zatvoriti svoje objekte. Iako je ovo prvi sastanak, okupio je najveći broj ugostitelja do sada, i napravili su se konkretni koraci. Odabrani su predstavnici koji će predstavljati mišljenje većine, obrazloženi su razlozi i ekonomske analize, te definirane mjere koje je potrebno napraviti ukoliko zaista bude izglasana porezna reforma.

2016_7_11-sastanak_ugostitelja-001

Ovaj sastanak proglašen je jednim od najmirnijih i najkonkretnijih iz razloga što je koordinacija ugostitelja, skupina od nekoliko ljudi na njega došla pripremljena ekonomskom analizom. Obrazložen je porast stope PDV-a i navedeni očekivani učinci. Detaljno je objašnjeno iz kojeg razloga se cijene ugostiteljskih usluga nisu smanjile nakon pada PDV-a na 10%. Raspravljalo se o konkretnim posljedicama udvostručenja poreznog opterećenja te o specifičnostima ugostiteljskog sektora. Na kraju sastanka došlo je i do definiranja mjera koje bi se trebale poduzeti. Od šest mjera o kojima je bilo govora, do javnosti je došla samo ona o zatvaranju lokala i otpuštanju ljudi, no mi vam prenosimo konkretne informacije.

Prva mjera je bila da se analiza koja je napravljena dostavi saborskim zastupnicima prije samog glasanja kako bi dobili uvid u konkretne podatke i na temelju stvarnih informacija mogao informirano pristupiti glasanju.

Druga mjera je bila da se pokuša ispraviti slika o ugostiteljima koja je nastala u javnosti. Stav Ministra financija je da određen broj ugostitelja posluje u sivoj zoni, no nedopustivo je da se zbog nedokazanih eksternalija neargumentirano ponižava kompletna struka.

Treća mjera je bila da se pokaže zajedništvo. Bio je cilj pokazati da ugostitelji stoje jedan uz drugoga. Ne radi se o štrajku upozorenja već o iskazu zajedništva na svega dva sata. I to iz razloga što većina njih, da zatvore na jedan čitavi dan bi razbijali glave kako da isplate radnike na kraju mjeseca.

Četvrta mjera je da ukoliko zaista dođe do porasta PDV-a, borbu nastavljaju pravnim putem. Bitno je naglasiti da unatoč prevladavajućem osjećaju nepravde se zaposleni u državnim upravama i ljudi koji primaju plaće iz proračuna “namiruju” zlostavljanjem poduzetničkog sektora, to su ljudi koji većinom pošteno rade svoj posao i za njega su sukladno tome i plaćeni. Pravnu zaštitu i energiju usmjeriti će ka odgovornima čiji je posao da upravljaju državnim financijama i čija je dužnost i obaveza na najbolji način uređivati zajedničke poslove građana (voditi državu).

Peta mjera odnosi se na to da ukoliko dođe do porasta PDV-a bitno je da dio ugostitelja ne zadrži postojeće cijene iz krivih razloga. Naravno da je individualna procjena temeljem vlastitog poslovanja jedini ispravan pristup, ali ulazak u nepoštenu tržišnu utakmicu bi mogao imati kaskadni efekt.

Šesta mjera je da se izabrana koordinacija obvezuje koordinirati aktivnosti ugostitelja, te uz kvalitetnu suradnju sa komorama i udruženjima ugostitelja vršiti argumentirani pritisak kako bi se pokrenula javna rasprava i zaustavilo štetno, nestručno i nespremno interveniranje u porezni sustav.

Za sve one koji žele vidjeti o čemu se točno raspravljalo, slobodno pročitajte kritički osvrt i čitavu analizu koja je bila tema večeri.

Pročitajte i ostale članke povezane sa ovom temom:

UGOSTITELJI SE UJEDINILI POD UDAROM NOVIH NAMETA

TKO ĆE NAM RADITI SEZONU 2017.?!