Najnovije

Dan D

Barem za neke. Već je prošlo mjesec dana od kada je naša vesela družina započea sa svojom edukacijom.

Danas polaznici Škole barmena pristupaju konačnom i zadnjem ispitu nakon kojeg, ako polože naravno, dobivaju u ruke diplomu. Nadamo se da ste se pripremili i da će te očarati komisiju svojim znanjem. Dišite duboko, smirite živce i koncentrirajte se, bez panike.

Donosimo vam par savjeta kako umanjiti predispitni stres 🙂

 

Kako se nositi sa tremom? Kako predispitni stres svesti na razumnu mjeru?
1. Dobra priprema (ne moramo i ne možemo uvijek sve znati), uvježbavanje (neka vas prije ispita ispitaju ukućana ili prijatelji kako biste si vizualizirali situaciju koja vas čeka- osim ako vam to stvara još veću tremu).

 

2. Skretanje pažnje prije ispita – kako je trema najgora prije samog početka, tada je dobro skretati sebi pažnju na neutralne situacije i predmete u okolini (odbrojavati i opisivati sebi predmete po prostoriji). Ovim skrećemo pažnju sa vlastitih znakova trema (kojih bismo inače bili pretjerano svjesni i tumačili ih kao katastrofu).

 

3. Pravilno disanje i zdrav život- par dubokih udisaja da bi se vratio normalan ritam disanja, izbjegavanje kave, čajeva i nezdrave hrane. Umjesto toga baviti se nekom tjelesnom aktivnošću, piti vodu, jesti puno voća i povrća i uvijek se dovoljno naspavati.

 

4. Zamjena katastrofičnih misli onim realnijima – zapitati se: “Što je najgore što očekujem, koliko je to zapravo strašno? Čega se toliko bojim? Što ako i ispadnem smiješan i padnem ispit? Nije kraj svijeta, nisam ni prvi ni zadnji koji je lošije riješio ispit. ”

5. Opuštanje- kroz različite aktivnosti relaksiranja i opuštanja, druženje i razgovor s bliskim osobama.

6. Dokazano je da su studenti koji su deset minuta prije važnog ispita na papir napisali zašto se boje polaganja ispita, prosječno imali bolje rezultate nego studenti koji nisu imali ovaj “ispušni ventil”. Stoga, sljedeći put prije ispita možete se obračunati sa svojim strahovima na papiru i tako rješiti napetosti.

 

Budite pozitivni i vjerujte u sebe. Mala količina adrenalina (doživljena kao trema i stres) motivira vas i tjera na učenje. Treba se potruditi, ali uvijek biti svjestan da pad ispita definitivno nije najgora stvar na svijetu.

via: politikaplus.com