Najnovije

Priča o Simonu Fordu i 86 Co. – Prvi dio

“Kad sam imao 14 odlučio sam pokrenuti rock bend s mojim prijateljima”, objašnjava Simon Ford, koji je ostao još uvijek pomalo divlje dijete do današnjeg dana. “Razgovarali smo o imenu benda, tko će biti bubnjar i gitarist, ali, naravno, nitko od nas nije pokupio instrumente prije. Tako nekako je i 86 Co. počeo. “

Skoro svi profesionalni barmeni su velika djeca – kreativni, strastveni i rade s namjerom da se zabave; bar je njihovo igralište. No, baš kao i bilo tko tko iz početka kreće u novi posao po prvi put, potrebno je imati određenu količinu energije, nagona, hrabrosti i ustrajnosti. To je bilo potrebno i ovim barmenima da postanu poduzetnici, kao i Fordu kad je lansirao 86 Co u New Yorku 2012. godine.

Unatoč što su šest mjeseci bili bez plaće, provodili trajne besane noći na kaučima svojih prijatelja, sukobljavajući se sa gotovo svakom preprekom na koju su naletili, industrija je grupu dočekala raširenih ruku. Na koncept je naletio Ford i bivši američki generalni direktor marketinga Malte Barnekow prije šest godina u stražnjoj sobi Employees Only-a u New Yorku.

Uzimajući inspiraciju iz samog sastajališta, osmišljen kao after-work bar za barmene, cilj 86 Co bio je stvoriti liniju žestokih pića – trenutno rum, votka, gin i tekila – dizajniranu isključivo za korištenje u izradi koktela.

“Uvijek sam vodio kampanju da bismo trebali slušati barmena prilikom razvoja novih proizvoda, ali mislio sam, što ako bismo stvorili proizvod koji je 100% za barmena?”, Kaže Ford. “Proveli smo anketu i nadao sam se da će 150 barmena koje smo pitali dati neke jedinstvene ideje, ali većina njih je rekla da samo treba više dobrih alkoholnih pića za miješanje. Tako smo razvijali naš koncept oko toga.”

Rock ‘n’ roll zvijezda

Ford je prethodno radio sa Pernod Ricardom, kao američki direktor trgovinskog marketinga i marketinške edukacije, ali je zapamćen i po zezanciji s dvije boce šampanjca na pozornici dok je bio domaćin na Spirited Awardu u New Orleansu ove godine, u pravom rock ‘n’ roll stilu. On je razvio ideju za 86 Co. uz pomoć Barnekowa, Dušana Zarića i Jasona Kuzme, osnivača Employees Only. Jedini problem je da su sva četvorica u biti barmeni i predstavnici brendova; no nitko nije imao nikakvu financijsku pozadinu. Dakle, prijatelj i investitor Kris Roth, profesionalni prodavač ADP TotalSource, finalizirao je pet utemeljitelja tvrtke, donoseći sa sobom iskustvo prodaje i poslovanja, i kao najvažnije – kapital.

 “Odlučili smo da se svi moramo maksimalno uključiti i posvetiti te uložiti koliko god možemo”, kaže Ford. “Kažu da samo tri osobe investirati u tvrtku koja nije prodala ništa: osnivači, prijatelji sa obiteljima, i budale. Nazvali su to 3Fs (founders, friends and family and fools). “

Samo budale uljeću u posao…

Pet osnivača su sa lakoćom mogli ispuniti „Tri Fs“, jer da nema njihove zarazne predanosti i strasti bilo bi besmisleno. Sa prepunom knjigom kontakata i bez konkretnog iskustva na koje se mogu osloniti putovanje od začeća ideje i koncepta do police bio je koliko pokušaj, toliko i pogreška prepuna prepreka. Tvrtka je odbijena od strane osam destilerija ruma koje „nisu razumjele čemu oni teže“. Prva grupa boca proizvedenih za tekilu su bile napuknute i propuštale tekućinu, gotovo 10 raznih dizajna za boce su odbijeni a TTB (Alcohol and Tobacco Tax and Trade Bureau) im je u zadnjem trenu ukinuo dozvolu za etiketiranje.

 „Bili smo do grla u dugovima i bili smo spremini pokrenuti proizvodnju znajući da je to potrebno učiniti čim prije, u suprotnom bi završili u stečaju prije nego bi stigli prodati ijednu bocu. Tada nas je snašao TTB. Nismo si mogli priuštiti ponovno etiketiranje boca pa smo angažirali osobu koja je tražila najmanje novaca da ode u državno skladište i markerom prešara uvredljive dijelove svake boce. Naravno da je naša nova i ponosna etiketa završila na policama išarana crnim linijama.“

No,poriv dadamobarmenimaneštoštonikada prije nisu imali bioprejak, a usprkosstotinama tisuća dolara duga, grupa je marširala dalje. Najvažniji aspektkoji smo morali svladati  bio je dobiti alkoholno piće koje je moralo bitiNajprodavanije ali ne i najbolje”. Svačetiri proizvodaiz linijeproizvodila su se u različitim destilerijama, izabranimod stranetimazbog njihovesposobnosti proizvodnjeispremnostina suradnju sekscentričnimtimombarmenakoji pokušavaju stvoriti vrlo specifičan stil pića.

Trenutni lineup uključuje Cana Brava rum iz Las Cabras Destilerije u Panami, Ford’s Gin iz Thames Distillers iz Velikoe Britanije, Tequila Cabeza iz El Ranchita u Jaliscu, i Aylesbury Duck Votka iz Kanade, iako je Ford obećavao više proizvoda u ubudućnost. Ford je besramno iskren o njegovoj ambiciji da Gin vrati njegovim tradicionalnim korijenima, viskoznom suhiom stilu koji dobro funkcionira sa raznim pićima, od Martinija do G&Ts i Collinsa.

Izvor: thespiritsbusiness.com