Najnovije

Sajam turizma 2014. u Beogradu

hoteli zelengora i sumaricaPrvi put od početka rada Udruge smo prisustvovali sajmu turizma u Beogradu. Ono što mogu reći van činjenica da je to 36 u nizu te samim tim brojem zove na divljenje, jeste da je taj vodeći regionalni sajam turizma jedan od najsrdačnijih na kojima sam prisustvovao. Za obići sajam i njegovih 6 hala treba svakako dva dana. Ne samo zbog količine izlagača kojih je preko 1000 iz 54 zemlje, nego zbog dobrodošlice na svakom štandu gdje je neizostavan dio i nazdravljanje sa domaćom rakijom. 

hoteli zelengora i sumarica

Na 36. Međunarodnom sajmu turizma su organizirani i 10. Međunarodni sajam hotelsko-ugostiteljske opreme – HORECA, 10. Sajam suvenira ”Posetite Srbiju” i 5. Međunarodni sajam vina. Samu ceremoniju otvaranja je obavio ministar Igor Mirović.

Samim dolaskom na sajam vrlo brzo uvidite njegovu važnost jer količina posjetilaca koja je već prvog dana stvarala gužvu je samo rasla. Prvi dan mi je obilježila ekipa iz Kragujevca koji su uz gostoprimstvo iznimno dobro predstavili svoj kraj, a najviše delicije poput domaćeg nareska i njihove šljivovice J. Ovim putem se odmah i zahvaljujem Dejanu i Bojanu Marjanoviću, sinovima vlasnika hotela Zelengora i Šumarice koji tvore dio najstarije tradicije hoteljerstva centralne Srbije na vremenu koji su mi posvetili.

Posjet  sam iskoristio za upoznavanje vodećih tvrtki iz područja turizma, a zbog naše posvećenosti piću kao Udruzi malo više sam se zadržao na sajmu vina. U nastavku donosim nekoliko intervjua iz vinske industrije.

Vinarija Stobi – razgovor sa direktorom prodaje za Srbiju Aleksandrom Krstićem

Stobi vinarija je locirana u srcu Makedonije, svega 1 sat od Skoplja. Opremljena je najsuvremenijom tehnologijom. Pitali smo direktora da nam malo ispriča o sajmu te njegovim planovima za širenje.

”Prisutni smo u Srbiji već 3,5 godine i redovno smo izlagači na sajmu turizma. Jako je dobar odaziv i posjetitelji su svi stručni i ciljano traže kvalitetne proizvode. Ove godine smo čak iznenadili sa kreacijom od vina i čaša u obliku paunova repa te ovakva inovativnost  sada jako dobro prolazi kao imidž. Hrvatska vina nisu jako prisutna u Srbiji. Često viđam kolege iz Badela i njihova vina, ali druga nisam baš zamjetio.

Stobi vinarija u Hrvatskoj polako traži svoje mjesto i imamo već lagani izvoz, ali se pokušavamo pripremiti bolje za ovu sezonu jer vjerujemo da ima jako puno potencijala za suradnju” – kaže Aleksandar.

Jagodinska Vinarija 1897 – razgovor sa vlasnikom vinarije Dušanom Stojanovićem       

Vinarija je na 130 kilometara od Beograda u mjestu Jagodina, a njen potencijal je prepoznao gosp. Stojanović koji je dugogodišnji sportski marketinški stručnjak. U par crta nam je ispričao o vinariji, ali i o vezi sa Hrvatskom.

”Vinarija se nalazi u sred vinograda od 86 hektara, sagrađena je po najmodernijim standardima prije 3 godine i kapaciteta oko 500.000 litara. Najviše imamo Caberneta i Melota, imamo dosta Pinot Noira, a posebni smo po tome što Rose radimo od Caberneta. Kao relativno mlada vinarija nismo se još počeli širiti van države.”

Kako bi nam pobliže objasnio otkuda nakon toliko marketinškog iskustva u sportu, a onda odjednom u vinskoj industriji Dušan mi pojašnjava – ”Obilazeći francusku vidio sam da je podjednako važna kvaliteta vina kao i priča o njemu, a kako sam se čitavog života bavio pričom sada sam  se posljednje 4 godine prestao baviti poznavanjem društva, počeo sam se baviti poznavanjem prirode.”

Planovi za širenje u Hrvatsku prema njegovim riječima su – ”često sam u Istri i veliki sam ljubitelj istarske kuhinje i istarskih vina, a pogotovo Malvazije. Vrlo dobro poznajem situaciju u Istri i jako bih volio da i naša vina nađu svoje mjesto u Hrvatskoj”.

Vinarija Zvonko Bogdan – razgovor sa menadžerom Zlatko Živanić

Vinarija je smještena na krajnjem sjeveru Vojvodine na istočnoj obali jezera Palić. Okružena je sa 17 hektara vinograda, a dodatnih 39 hektara se nalazi na obali susjednog jezera Ludaš. Sam Zvonko Bogdan je odrastao na salašu svog djeda, a danas salaš tvori jedan od važnih djelova vinarije za provode i izletničke ture. Kao kantautor u svojim pjesmama obilježava važne trenutke u svom životu, a dio jedne pjesme se našao i na etiketi u kojoj sam i uživao ‘8 tamburaša’.

”Pojavila se na tržištu Srbije 2008. godine i na svojih trenutnih 56 hektara ima kapacitet od 400.000 litara vina. Već 2011. se pojavila na hrvatskom, crnogorskom i tržištu cijele regije. U 2013. godini je vinarija dobila vrijedne nagrade kao što je Najbolje vino Srbije, zlato AWC u Beču,  San Francisco srebro na Dekanteru, nagrada za najbolju vinsku uslugu od TZ Srbije. U 2014. godini između ideja koje smo započeli jest da samo nastavimo put kojim smo krenuli te da opravdamo nagrade koje smo dobili u prethodnoj godini.  Na sajmu predstavljamo neke nove etikete kao što je kupaža 8 tamburaša. Zbog trenutnih kapaciteta ne trudimo se previše u Hrvatskoj iako postoji zainteresiranost za naša vina. Imamo velika očekivanja što se tiče tog tržišta jer ljudi koji piju kvalitetna vina mogu i prepoznati našu vinariju”. – kaže nam u kratkom razgovoru Zlatko

Iako bi se još jako puno moglo pisati o ovim vinarijama i njihovom lijepom prijemu na razgovor, kao i o svim drugim vinarijama nažalost nisam puno vremena obilazio vinare jer je ipak najvažnija turistička svrha samog sajma. Zato smo između svih odličnih turističkih agencija izdvojili Big Blue Grupu koja je sa impresivnim izgledom štanda, kao i sa svojim odličnim partijem u Teatru zaslužila posebno mjesto na našem portalu. Svakako uz mnoge druge agencije koje su nas primile na razgovor sljedeće članke ćemo posvetiti drugima.

Više o samoj agenciji Big Blue, kao i o situaciji na tržištu rekao nam je komercijalni direktor Boban Šćepanović.

”Mi imamo svoju strategiju koju smo zauzeli prije par godina, a ona podrazumjeva izniman odnos sa svojim klijentima kao i kooperantima, te razvijanje novih prodajnih paketa. Sve nam je bitno. Mlada smo ekipa kao i agencija koja je osnovana 2006., ali se brzo razvijamo. Naše ambicije su da u narednih nekoliko godina zauzmemo lidersku poziciju u Srbiji. Imamo ukupno 10 poslovnica u Srbiji i imamo nekih planova da se širimo u regiji, ali o tome drugi put.”

Na pitanje o Hrvatskoj kao destinaciji kaže nam sljedeće – ”Teško je pričati jer ne mogu odvojiti posao od zadovoljstva. Poprilično sam vezan za Hrvatko more i tvrdim da takvoga nema nigdje. Poslovno je teško prodavati Hrvatsku jer ljudi izbjegavaju turoperatore jer svi znaju sve, svi imaju neka privatna poznanstva i onda je to pretežno to u samostalnoj organizaciji. Trudimo se da svake godine upotpunimo ponudu Hrvatskog mora, od sjevera pa do ispod Dubrovnika. Nismo zadovoljni brojkama koje ostvarujemo,  a sa druge strane smo zadovoljni zato što znamo da jako velik broj ide na ljetovanje u Hrvatsku u svom aranžmanu.  Ono što Hrvatska nudi je zaista krema svjetskog turizma. Mi se trudimo da damo svoj doprinos svake godine sve više.”

 Uz nastavak priče dotaknuo sam se i usporedbe Hrvatske kojoj se turizam dešava sa Turskom koja koristi sve moguće kanale da digne svoj turizam i do 120 dana godišnje, a to sve uz lošije prirodne ljepote, Boban mi objašnjava – ”Jedna je važna činjenica u vidu. Investicije u turski turizam su ogromne. Nama sa ovih prostora čak i neshvatljive. Turska ima 4 mora, obalu dugu po nekoliko tisuća kilometara, a razvijena je pretežno južna obala. More se ne može usporediti sa Hrvatskim. Dobro ste primjetili da vam se turizam dešava jer trebate iskoristiti sve prirodne ljepote i povjest koju imate. Sve dok se ne pojavi količina novca koja je prisuta u Turskoj, neće se tu nešto bitnije promjeniti. Možda čak i nije loše što je tako. Na kraju krajeva tamo je turizam prerastao u industriju, a kod nas (hehe…još uvijek govorim kod nas.), tj. kod vas to je privredna grana. Ako pređete u industriju izgubiti ćete na autentičnosti. ”

Što se tiče odnosa cijena samostalnog odlaska na godišnji odmor kod nas i cijena koje nude agencije koje je vaše stajalište?

”cijena jeste bitna, ali često nije odlučujuća. Mi imamo našu klijentelu koja neće otići za 15€ kod nekoga drugog ili direktno. Naši klijenti su naviknuti na kvalitetu i na sigurnost. Kad uđu u neki od naših ureda oni osjećaju tu našu dobrošlicu , sigurnost i toplinu i neće zbog male razlike u cijeni ići direktno kod hoteljera. Problem je samo promijeniti svijest ljudi, za sve mogu da nam se obrate. Hrvatska je tako blizu i još uvijek će biti puno veći samoostalni aranžman. ”

Malo je ovo prostora za prenesti sve dojmove iz Beograda i uključiti sve kolege sa kojima sam razgovarao, ali svakako iz ovih redova možete zaključiti da sajam u Beogradu više nećete propustiti. Svakako jedan od najvrednijih putovanja ukoliko se bavite turizmom ili bilo kojim dijelom živite od njega.