Najnovije

Britanci se “sele” prema sjeveru Jadrana

ZAGREB- World Travel Market (WTM), Londonska turistička burza, tradicionalno prva manifestacija vezana uz sljedeću sezonu, protekla je uz dosta posjetitelja našeg štanda i nizu poslovnih kontakata britanskih turoperatora i hrvatskih hotelijera, rekao nam je Zdenko Mičić, državni tajnik za turizam, koji je predvodio hrvatske predstavnike…
WTM se održavao od 12. do 15. studenoga, a hrvatski je turizam predstavljen na izložbenom prostoru od 240 metara kvadratnih. “Sajamski dani protekli su prema našem očekivanjima, na štandu je bilo dosta ljudi, izložbeni prostor, isto tako, obišlo je dosta britanskih organizatora putovanja. Na našoj konferenciji za novinare sudjelovalo je dvadesetak novinara, koji su postavljali više manje-standardna pitanja. Od nesvakidašnjih zanimalo ih je hoće li se Hrvatska otvoriti prema dalekim tržištima poput Indije i Kine i kakvo je stanje sa izdavanjem radnih dozvola i viza, kakva nam je kontinentalna i kulturna ponuda”, istaknuo je Zdenko Mičić. Od najmoćnijih turoperatora uočio je predstavnike Thomsona.
Britanski turoperatori već su počeli s prodajom aranžmana za sljedeću godinu, a trenutačno Hrvatsku nudi 170 tamošnjih organizatora putovanja. Na tržištima Engleske i Irske Hravtska se profitirala kao kvalitetno odredište.
Vodeći riječ počinju voditi niskotarifni avioprijevoznici. “Low cost” kompanije dobro su “promiješale” i ovu sezonu tako da su, zahvaljujući njihovim letovima, umjesto Dubrovnika u prvi plan izbile Britancima neke nove regije: Istra, Kvarner, Zadar i Šibenik. Ta četiri područja odskočila su, uz ostalo, i zbog dobre ponude preuređenih hotela s četiri zvjezdice.
Ljudi koji su dosad u pravilu birali Dubrovnik, ove su godine odlazili u nešto sjevernija odmorišta.
Dubrovnik je u djelomičnom outu zbog, objašnjavaju u londonskom predstavništvu Hrvatske turističke zajednice, povećanja hotelskih cijena iznad tržišno prihvatljive razine. Britanski turopreatori imali su značajan porast zanimanja za kontinentalnua odredišta u segmentu kulturnog turizma. Britanci, nadalje, dosta traže specijalizirane enogastro i avanturističke ture.
Zanimljivo je da su dva najjača”Low cost” prijevoznika- Ryanair i Easyjet- nedavno najavili uvođenje paket -aranžmana. Tako će izravno konkurirati klasičnim turoperatorima jer će uz let prodavati i hotel odnosno transfer do hotela.
Do listopada posjetilo nas je 257.000 Britanaca , tri posto više nego lani, no noćenja je bilo šest posto manje. Manjak noćenja leži u trendu kratkih prazničnih odmora, više godišnjih putovanja od dva do četiri dana, umjesto klasičnih tjednih ili dvotjednih paketa.

Izvor: Vjesnik